Lucy (recenzia filmu)

Zaujímavá myšlienka o využívaní kapacity ľudského mozgu iba na 10% asi nie je úplne pravdivá – človek využíva celý mozog, možno nie celú kapacitu v jednom okamihu – no nechajme to tak. Minimálne ako námet pre film je zaujímavé predpokladať, čo by bolo keby bolo. Keby človek naozaj vedel využiť mozog v oveľa väčšej miere. No po zhliadnutí Lucy však musím konštatovať, že scenárista nevyužil ani tých 10%, ktoré má bežný jedinec k dispozícii.

Dejová zápletka žiadna, príbeh nulový – všetko, čo sa vo filme odohrá je povedané už v traileri!

Lucy omylom nadrogujú nejakou novou zázračnou drogou a jej mozog tak začne pracovať na 100%. Utečie, potrebuje zvyšnú časť drogy a zlí pašeráci ju chcú preto zabiť. Ona ich absolútne a bez najmenšieho dejového zaváhania všetkých pohluší, zmení sa na utramoderný počítač, ktorý cestuje časom a nakoniec na USB kľúči odovzdá odpoveď na „Základnú otázku života, vesmíru a vôbec“ (kto by nevedel tak je to číslo 42), načož sa sama rozplynie aby mohla existovať „všade“.

Dobre čítaš, nič som si nešľahol. Začiatok pekná akčná vychytávka, dokonca s prvkami humoru, čo sa nie vždy vidí. Koniec horší ako Matrix a Trávnikár dokopy. Ozaj, pamätáte si Trávnikára – rovnaká sprostosť ako toto: Retardovaného chlapíka čo kosí trávu u susedov vedec pomocou drog a počítača zmení na génia, až sa z neho stane počítačový vírus. Myslím, že tam bola jedna šteklivá scéna, kvôli ktorej sme ten film videli niekoľkokrát – ach, tie stredoškolské časy. Ale späť k téme Lucy. Ak by niekto čakal, že aspoň uvidí nahú Scarlett Johansson, musím ho sklamať :-). Ani len to!

Záver filmu je venovaný počítačovým animáciám v štýle „lepší šetrič obrazovky“. Nejaké machule a gule sa tam premieľajú hore dole, to asi keď Lucy docestovala v čase až k zrodu vesmíru alebo tak nejak.

Človeče, čo sa to s tým Lucom Bessonom porobilo? Kde sú tie časy Leona a Piateho elementu?

Moje hodnotenie: 3/10 (3 body za akčné scény)

Použitá fotografia: Lucy TRAILER (Scarlett Johansson) / Autor: Universal Pictures

Gendzo

Cez deň pracujem ako IT manažéris. Po nociach robím vlastné web stránky a píšem články. Rád varím, cestujem a lúštim hlavolamy. Vo voľnom čase cvičím power jogu, čítam knihy a hľadám geokešky. A som šťastný majiteľ jednej skvelej manželky a dvoch detí k tomu. www.gendzo.sk/autor/gendzo-macher