Kostol svätého Michala (Dražovce)

Kostol svätého Michala archanjela sa nachádza na skalnatom kopci nad Dražovcami, mestskou časťou Nitry. Jeho pôvod sa odhaduje na cca 11. storočie, no odvtedy bol niekoľkokrát rozširovaný a prebudovaný. Dnes sa v ňom už neslúžia pravidelné omše, ale slúži ako obľúbené miesto na prechádzky.

Dostanete sa k nemu z mestskej časti Nitry – Dražoviec. Vedie k nemu asfaltová cesta / chodník, takže tento malý výlet, či skôr prechádzku, zvládnu aj malé deti alebo rodičia s kočíkmi.

Ak sa chcete trochu prejsť, auto môžete zaparkovať pri kostole svätého Františka Xaverského dole v dedine. Potom sa vyberiete smerom hore po Ambrovej ulici až na jej koniec, kde na križovatke v tvare T odbočíte doľava a pôjdete opäť stále smerom hore. Inak celý čas sledujete zelenú turistickú značku.

Ak sa vám chodiť veľmi nechce, autom sa dostanete po Ambrovej ulici až na vrch kopca s názvom Barohať. Ďalej však už musíte ísť ku kostolíku peši, pretože vás zastaví rampa. Je to však už len cca 5 minút chôdze po rovine.

Kostolík sa nachádza na vyvýšenom kopčeku nad obcou, v dnešnej dobe je z neho výhľad aj na neďaleký priemyselný park s veľkým kruhovým objazdom. Smerom doľava môžete za dobrej viditeľnosti dovidieť až na Nitriansky hrad.

Dražovce a priemyselný park – pohľad od kostola sv. Michala.
Nitriansky hrad – pohľad od kostola sv. Michala v Dražovciach. Použitý telezoom 🙂

Ďalšie informácie:

❱❱❱ Náročnosť výletu: 1/5

Gendzo

Cez deň pracujem ako IT manažéris. Po nociach robím vlastné web stránky a píšem články. Rád varím, cestujem a lúštim hlavolamy. Vo voľnom čase cvičím power jogu, čítam knihy a hľadám geokešky. A som šťastný majiteľ jednej skvelej manželky a dvoch detí k tomu. www.gendzo.sk/autor/gendzo-macher