Kostol svätého Michala – Dražovce

Kostol svätého Michala archanjela sa nachádza na skalnatom kopci nad Dražovcami, mestskou časťou Nitry. Jeho pôvod sa odhaduje na cca 11. storočie, no odvtedy bol niekoľkokrát rozširovaný a prebudovaný. Dnes sa v ňom už neslúžia pravidelné omše, ale slúži ako obľúbené miesto na prechádzky.

Dostanete sa k nemu z mestskej časti Nitry – Dražoviec. Vedie k nemu asfaltová cesta / chodník, takže tento malý výlet, či skôr prechádzku, zvládnu aj malé deti alebo rodičia s kočíkmi.

Ak sa chcete trochu prejsť, auto môžete zaparkovať pri kostole svätého Františka Xaverského dole v dedine. Potom sa vyberiete smerom hore po Ambrovej ulici až na jej koniec, kde na križovatke v tvare T odbočíte doľava a pôjdete opäť stále smerom hore. Inak celý čas sledujete zelenú turistickú značku.

Ak sa vám chodiť veľmi nechce, autom sa dostanete po Ambrovej ulici až na vrch kopca s názvom Barohať. Ďalej však už musíte ísť ku kostolíku peši, pretože vás zastaví rampa. Je to však už len cca 5 minút chôdze po rovine.

Kostolík sa nachádza na vyvýšenom kopčeku nad obcou, v dnešnej dobe je z neho výhľad aj na neďaleký priemyselný park s veľkým kruhovým objazdom. Smerom doľava môžete za dobrej viditeľnosti dovidieť až na Nitriansky hrad.

Dražovce a priemyselný park – pohľad od kostola sv. Michala.
Nitriansky hrad – pohľad od kostola sv. Michala v Dražovciach. Použitý telezoom 🙂

Ďalšie informácie:

Gendzo

Cez deň pracujem ako IT manažéris. Po nociach robím vlastné web stránky a píšem články. Rád varím, cestujem a lúštim hlavolamy. Vo voľnom čase cvičím power jogu, čítam knihy a hľadám geokešky. A som šťastný majiteľ jednej skvelej manželky a dvoch detí k tomu. www.gendzo.sk/autor/gendzo-macher