Kategória: Švédsko

Koncom leta roku 2000 som zbalil batoh a vybral sa na dovolenkovú cestu do Švédska. Len tak, pretože som to chcel vidieť. Počas mojej cesty som si písal denník, ktorý si tu môžete prečítať.

Švédsko 2000

Malá to rekapitulácia môjho výletu: Ako to začalo, čo tam bolo a za koľko, nejaké to poďakovanie a pár slov na záver.

10. deň – Hurá domov

Je to také isté lietadlo ako minule (no nie to isté :-)). Jedna letuška je však tá istá. Let je OK, iba keď sme pristávali, vleteli sme do oblaku a začali sme robiť nejaký obrat, tak to hučalo a leteli sme nahnutí. Trochu mi zredlo a začal som uvažovať, či sa dá pristáť s jedným motorom.

9. deň – Štokholm, čo iné

Navštívil som Vasa múzeum. Je to múzeum o jednej starej lodi, ktorá sa potopila a potom ju vytiahli a zreštaurovali. Už množstvo autobusov napovedalo, že to je naozaj najnavštevovanejšie múzeum v Štokholme. Vo vnútri spústa ľudí. Expozícia bola však perfektná.

8. deň – Múzeá a krásy mesta

No kde som to prestal, teda začal? Ráno som sa zobudil o 8:00, osprchoval sa, obliekol a išiel na raňajky. Raňajky sú o dve ulice ďalej, v takej malej jedálni, či bufete, či čo to je. Zaplatí sa 37 SEK (ja som použil kupón) a človek môže jesť čo chce a koľko chce (to by bolo pre Ďura :-)).

7. deň – Konečne Štokholm

Hostel som našiel celkom ľahko. Podľa mapky som prišiel až na recepciu. Ubytovňa sa volá „City Back Packers“. Na recepcii bol milý chlap, ktorý už o mojom príchode vedel. Konečne normálna posteľ, to sa nám to zlepšuje… 🙂

6. deň – Boli už aj lepšie dni

Dnes som pochopil ľudí, ktorím sa páči dovolenka typu ležať pri bazéne a chľastať. Teraz by som sa rád takej zúčastnil. No čo už, musím to dobojovať, ináč to nebude. A ešte 1 vec, zabudol som si zobrať zo sebou náplaste a obväz, ale myslel som na to, no hlava deravá.

5. deň – Södertälje

Noc bola pokojná, v diaľke bolo stále počuť hukot áut, no do tejto časti lesa za celý čas nezavítala ani noha. Ráno sa budím niečo po 7:00. Vonku je hmla a stan je úplne mokrý, ja som tiež celý vlhký. Už som si na to zvykol. Balím veci a idem na vlak.

4. deň – Koniec lozenia po lese

Ráno som vstal o 8:00. Neprší, ale je zamračené a stan je aj tak úplne mokrý. Ten chlap čo tu včera večer bol odišiel a zdá sa, že som tu sám. Je to škoda, lebo by som potreboval doplniť zásoby pitnej vody. Včera som vodu vyriešil tak, že som v nejakej osade našiel vonku kohútik s vodou.

3. deň – Krásy prírody

V noci pršalo, aj mi bola zima. Teda zima mi je na nohy a hlavu, na chrbte som spotený. Na hlavu si dávam košeľu – ľutujem, že som si nezobral čiapku. Spalo sa mi oveľa lepšie ako predchádzajúcu noc, je tu ticho a pokoj. Iba občas prešla okolo loď. Ináč zaujímavé, lode chodia furt len jedným smerom, von do mora.

2. deň – Nyköping a Nävekvarn

Prvá noc je za mnou. Vôbec mi nebola zima, len som mal furt pocit (a aj mám), že mám všetko vlhké. Asi to nebude len pocit. Ináč k počasiu. Včera po prílete bolo v Štokholme 21°C, tu v Nyköpingu večer o 20:00 16°C, ráno o 7:30 tiež. Je zamračené, dúfam, že nebude pršať.